Prvi filmovi prikazani na Pulskom filmskom festivalu

Umjesto da bude prikazan u pulskoj Areni, gdje je bio najavljen, ali je premješten zbog zajedničkog gledanja nogometne utakmice, film “Dom” režisera Darija Pleića prikazan je u Istarskom narodnom kazalištu. Radi se o filmu o deložacijama, u kojem glavnu ulogu igra Judita Franković, koja se bori za stan iz kojeg će uskoro biti deložirana njena obitelj. Njenog supruga, sklonog kompromisu s duboko nepravednim sustavom, glumi Mislav Čavajda. Film nije sasvim siguran želi li biti intimna priča o odnosu dvoje ljudi, ili želi ispričati veću, društveno relevantnu priču o odnosu sustava prema pojedincu. Uz to, vrlo brzo nakon izvrsnog početka pada u zamke lošeg i klišejiziranog dijaloga, pa zapravo do kraja postaje jasno da se radi o još jednom razočaranju, o filmu koji ne donosi ništa novo niti posebno kvalitetno – što je šteta, jer se radi o priči koju je vjerojatno i trebalo ispričati.

Film “Aleksi” otvorio je ovogodišnji festival u Puli, radi se o debitantskom filmu redateljice mlađe generacije Barbare Vekarić, jedne od najboljih redateljica mlađe generacije. Tema koja ju je dosad okupirala u njenim djelima je odrastanje, odnosno kroz odrastanje traženje mjesta koje nam pripada u društvu, a to se uglavnom odnosi na glavne junakinje, s kojima se autorica očito može poistovjetiti i na taj način ispričati njihovu priču. U ovom filmu naslovnu ulogu “Aleksi” glumi izvrsna mlada glumica Tihana Lazović, koja nas je već navikla na sjajne uloge. Ona glumi djevojku iz bogate obitelji, koja nema ideju što bi činila sa svojim životom i upada u samodestrukciju, a dolazi na dalmatinski otok na kojem se nalazi bogato imanje koje bi ona trebala naslijediti. Lokalna zajednica na otoku od nje očekuje da preuzme taj vinograd i skrasi se s jednim od muškaraca iz sela, dok ona svoju budućnost vidi u uspješnoj umjetničkoj karijeri u posve drukčijem okruženju Berlina. Barbara Vekarić nije napravila film koji bi trebao biti aktivistički, ovo je jednostavno divan film mediteranske atmosfere koji bi svi trebali pogledati.